.:: Your Adversing Here ::.

کوره های آجرپزی شال و مشکلات آن

از زماني كه خودم را شناخته ام تنفر و انزجارم از كوره هاي آجرپزي در درون من روز به روز تشديد مي شده است و همين تنفر و انزجار است كه امروز مرا به جنون گشانده و وادارم ساخته اين حس را بيرون بريزم.

كوره هاي آجر پزي نماد توحش و خشونتند.آنان انسانيت را به سلابه مي كشانند و فتوت و مردانگي را كت بسته به دار مي آويزند و به جز ناپاكي و پليدي چيز ديگري نمي توانند عرضه بدارند زيرا سرشتشان پليد و ناپاك ست.

آنان همانند مادر خشمگين و ساديسمي تورگينفند كه به فرزندان خود نيز رحم نمي كنند و به سان خانم تنارديه بد ذات و بد كردارند.

سخنم اينست مردمان چال دارند زنده زنده در چاله ها چال مي شوند و كيست بزرگي كه در اين روزگار به اين چال ها اندكي بينديشد.

چرا كسي اين چاله چوله ها را كه نرئبام ترقي انگشت شماري شده و ديگران را به خاك سياه نشانده و دارد دمار از روزگارشان در مي آورد وقعي نمي نهد؟

چراها زيادند همانند اينكه:

 چرا شهردار بومي نيست؟

چرا بخشدار بومي نيست؟

چرا رياست شوراي شهر موروثي ست؟

چرا دخل مان فلان قدر است و خرج هاي ناكرده مان آنقدر زياد؟

چرا خاك برداري به صورت محدود آنجام نمي شود؟

چرا جاده ي كوره ملي ها تعريض و بهسازي نميشود تا آنقدر كشته ندهد؟

چرا يك خاندان و خانواده شود همه كاره و تشخيص دهنده ي خير و شر همه ي مردم؟مگر مردم كشك اند.

اين چراها زيادند ولي افسوس كسي حوصله ي گفتن و شنيدنشان را ندارد اما يك سوال است كه مرا خيلي مي آزارد و آن اينست چرا براي آنكه نه سيخ بسوزد نه كباب دستور العمل و بخش نامه ابلاغ نمي كنيد؟

حرف ما اين نيست كه درشان را گل بگيريد اينست كه استاندارد شان كنيد تا وضيعت بهتر شود.

لابد مي گوييد چگونه؟ به شرح ذيل:

1_بي شك تمامي كوره هاي شال به شدت دود زا و آلود كننده اند به همين خاطر بايد شاخصي را در نظر گرفت و هر كوره اي كه با آن شاخص جور نيامد تا مدت زمان معيني پلمپ شود تا جور آيد.

2-زمين:نبايد گذاشت كوره ها رشد قارچ مانند  داشته باشند و هر جاكه شد دهان زمين مرزوعي و باغ سرويس كنند تا كوره بزنند در كل محدوده ي خاصي ذر نظر گرفته شود.

3-خاك:محدوده ي خاصي براي خاك برداري در نظر گرفته شود زيرا اگر اين چنين پيش رود  چند سال ديگر جايي براي شهر و خانه سازي پيدا نمي شود.

4-آب:پايين آمدن شديد آب بسيار نگران كننده است بايد راهكاري اساسي انديشيد.

5-محيط زيست و مراتع طبيعي:زبان قاصر است و از رونق افتادن دامداري به علت نبود علوفه مناسب گواه اين قاصر بودن است و اين براي منطقه اي كه يكي از بهترين نژادهاي گوسفند جهان به اسمش سند خورده تاسف آور است.

6.باغات :خودتان بهتر از من مي دانيد.

7-زيبا سازي:چرا براي زيبا سازي كوره ها هيچ اقدام كار آمدر مشاهده نمي شود در حالي كه مي شود با گل و گياه و درخت و رنگ آميزي و نقاشي و آسفالت معابر داخلي كوره ها هم از آلودگي آنان كاست و هم از بيماري هاي كه گريبان گير كارگران مي شوند و هم مي شود كوره ها را از اين چندشي و نكبتي اندكي رهاند.

8-كودكان و زنان كار:بدترين و دل آزرده ترين و نا انساني ترين قسمت .اصلا نه اصلا قرن 21 است و هزاره ي سوم.

كودكان و زنان كار هنوز هم در سراسر دنيا بسيارندو شايد تو بگويي زن و فرزند من  نيستند كه غيرتي شوم و شايد هم بگويي از من نيستند.:كردندو تربتي و مشهدي و ترك و بلوچ و افغا ني اند و بلوچ. من چرا حرص شان را بخورم؟

ومن با چشمانم به تو مي گويم كرد و ترك.بلوچ و گيلك همه در مقابل چشمان من انسانند و من كفري مي شوم  هنگامي كه مي بينم شكاف سينه ي زني كه براي در آوردن لقمه ي ناني پا به پاي مردش سگ دو مي زند بستر شهوت شبانه ي جوانان هوسران اين دوران مي شود و كافي ست كودكي را ببينم كه به جاي قلم بيل در دستانش گرفته تا از سر خشم فحش خار مادر به زمين و زمان بكشم.

      .دوستان به خداوندي خدا سوگند شما را انديشه اي.

 

پ ن1:حال اگر شما مشكلات و راه كار هاي ديگري مي دانيد به ما هم بگوييد.

مشاهده ادامه مطلب کوره های آجرپزی شال و مشکلات آن

کاری به کوره های آجرپزی شال نداشته باشید.شما بروید در آپادانا سرام بویین زهرا را گل بگیرید و بگذارید مردم شال در دود کوره های آجرپزی خفه شوند زیرا لیاقت شان همان دود است و بس.

کاری نداشته باشید بگذارید شالیان در آتش کوره ها بسوزنند چونکه خودشان می خواهند.چونکه صدایی از گلوی چرک گرفته شان بر نمی آید.

کاری نداشته باشید بگذارید در درد خود بمیرم که این مردمی که من می بینم که هشت شان گرو نه شان است و روز و شب پی هر لقمه ی حرامی سگ دو می زنند خدا را در میان خود گم کرده اند و  دارند تاوان همین گم کردن را  می دهند.

 

کاری نداشته باشید بگذارید نعره بزنم و تشت همگی شان را از بامشان به پایین اندازم تا به شما بفهمانم که کوچکترینشان ته همان کرباس است که بزرگترین شان سر آن بود. 

 

کار نداشته باشید اصلا هر کاری می توانید بکنید بکنید اما بدانید شمایان  پیش آنان که در جست جوی خدایند کرک وپر ریخته و رنگ و لعاب رفته اید و  واق واق هایتان دیگر حتی در ظلمات شب هم مارا نمی ترساند.

 

پ ن1:امید وارم خوانندگان فهیم بگیر ند منظورم با چه کسانی ست.

پ ن2:قابل به ذکر است کارخانه آپادانا سرام بویین زهرا به دلیل آلایندگی زیاد تعطیل شد اما کوره های آجرپزی شال....

پ ن3:بد نیست بدانید زمین های ماندراوان(موندراوه-کوره ملی های خط مستقیم)دارای یکی بهترین و حاصل خیز ترین خاک ها برای کاشت پسته است اما جالب اینجاست تمام آن جا به اسم  زمین صنعتی و غیر قابل کشت به ثبت رسیده است.

پ ن4.و در زمان و مکانی که ما زندگی می کنیم زمین و خاک چه ارزشی دارد و کشاورزی مکانیزه چه معنایی؟

مشاهده ادامه مطلب

می دانستم......

می دانستم

  

  آری من می دانستم

 

 همانند گالیور

 

   از همان ابتدا می دانستم

 

   که تو شیشه ی عمر مرا به دل سنگت  می کوبانی

    .....و

 

        بدون هیچ خدا حافظی ای خواهی رفت...

 

       آری

       

        از همان ابتدا

 

                     من می دانستم........

مشاهده ادامه مطلب می دانستم......

ای شال

ای شال

حنجره ات را پاره کن

سینه ات را بشکاف

مشت هایت را گره کن

قدم هایت را محکم بردار

خشمت را عیان ساز

که

فرزند نا خلف تو

می خواهد

انتقامت را بستاند

         از ناکسانی کز نام تو  نان ها برای خویش ساختند.

مشاهده ادامه مطلب ای شال